Robot bewijst nut in (speciaal) onderwijs

april 29, 2021 Uit Door edward

Robot bewijst nut in (speciaal) onderwijs Op 30 april promoveren Daniel Davison en Bob Schadenberg op de inzet van robots op basisscholen. Beide onderzoekers deden vergelijkbare studies maar in een verschillende context. Davison liet robots zelfstandig werken op een Montessori-basisschool, terwijl Schadenberg robots inzette als assistent van een leerkracht of therapeut. Dat laatste onderzoek richtte zich op autistische kinderen in het speciaal onderwijs.
Bron: ONDERWIJSNIEUWSDIENST

Robot bewijst nut in (speciaal) onderwijs

april 29, 2021 Uit Door edward

Robot bewijst nut in (speciaal) onderwijs Op 30 april promoveren Daniel Davison en Bob Schadenberg op de inzet van robots op basisscholen. Beide onderzoekers deden vergelijkbare studies maar in een verschillende context. Davison liet robots zelfstandig werken op een Montessori-basisschool, terwijl Schadenberg robots inzette als assistent van een leerkracht of therapeut. Dat laatste onderzoek richtte zich op autistische kinderen in het speciaal onderwijs.
Bron: ONDERWIJSNIEUWSDIENST