• Blog
  • Vacatures
  • E-coaching voor schoolleiders en leerkrachten
  • Neem contact met mij op!

Reken- en wiskundevaardigheden van veel leerlingen in onderbouw voortgezet onderwijs blijven achter

februari 27, 2024 Uit Door edward
Een flink deel van de leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs (vo) heeft nog niet de reken- en wiskundevaardigheden die nodig zijn voor het succesvol vervolgen van hun vmbo/havo/vwo-opleiding en hun doorontwikkeling om later zelfstandig te kunnen functioneren in de maatschappij. Door de beperkte ontwikkeling in de eerste 2 leerjaren van het vo is het voor een deel van de leerlingen de vraag of ze aan het einde van het vo de wettelijk gevraagde referentieniveaus 2F (vmbo) en 3F (havo/vwo) halen. Dat baart de Inspectie van het Onderwijs zorgen, want leerlingen die de basis in rekenen en wiskunde niet beheersen zijn beperkt in hun toekomstmogelijkheden. Aan het einde van het tweede leerjaar in 2021-2022 had 72% van de leerlingen op het niveau vmbo-basis/kader het referentieniveau 1F nog niet behaald. En 20% van de havo/vwo-leerlingen haalde aan het einde van het tweede leerjaar niet het niveau 2F. 

https://www.onderwijsinspectie.nl/actueel/nieuws/2024/02/27/reken–en-wiskundevaardigheden-van-veel-leerlingen-in-onderbouw-voortgezet-onderwijs-blijven-achter

Wij bieden nu ook e-coaching voor leerkrachten en schoolleiders.

E-coaching voor schoolleiders en leerkrachten


Neem gerust contact met ons op:
schoolleidernl@gmail.com
06-30376641

CategorieManagement Onderwijs Persoonlijk Primair Onderwijs schoolleider Toetsen Voortgezet Onderwijs
Tags{authorlink} {author} {campaignid} {campaigntitle} {content} {feeddescription} {feedfavicon} {feedlogo} {feedtitle} {feedurl} {image} {itemcontent} {item_date} {item_time} {permalink} {title}

Over mij

Edward den Heeten

Ondersteund door WordPress | Thema: Master Blog

WhatsApp mij